پردازش هوشمند تصویر، نیاز صنایع مختلف

با توجه به افزایش تهدیدات امنیتی و نیاز روزافزون به سیستمهای نظارت تصویری، میزان استفاده از دوربینهای نظارتی نیز در مجموعه های مختلف رو به گسترش می باشد. لذا استفاده از قابلیت های پردازش محتوای تصویر نیز به امری حیاتی در این مراکز بدل گشته است. با توجه به افزایش نرم افزارهای مختلف پزدازش تصویر و افزایش میزان دقت و کارایی بسیاری از آنها، نیاز به دانش پایه ای در این حوزه ها نیز به شدت احساس می گردد.

چالش های پیش رو در نرم افزارهای پردازش تصویر

عدم یکپارچگی

بسیاری از پلتفرم های پردازش تصویر به صورت مجزا از نرم افزار مدیریت تصاویر ( VMS) ارائه می گردند. این بدین معناست که دارای محیط تنظیمات مجزا، ماژول های ارتباطی جدا و همچنین رابط کاربری مجزا می باشند که این موضوع تناسب و یکپارچگی روال کاری نرم افزار را زیر سوال خواهد برد.

هر چند ارتباط با نرم افزارهای خارجی امری ضروری در توسعه نرم افزارهای مدیریت تصاویر می باشد، اما باید به این نکته توجه داشت که عدم وجود یک پلتفرم واحد، روند توسعه، استقرار، پشتیبانی و نگهداری سیستم را بسیار پیچیده خواهد نمود.

میزان منابع سروری مورد نیاز

ارتقاء عملکرد و کارایی سیستم های پردازش تصویر با افزایش میزان منابع سخت افزاری مورد نیاز همراه خواهد بود. بنابراین، این موضوع باعث افزایش فشار بر روی منابع سروری موجود از قبیل سرورهای ذخیره سازی خواهد شد. باید به این نکته نیز توجه داشت که استفاده از سخت افزارهای خاص میزان پیچیدگی طراحی سیستم را نیز افزایش خواهد داد.

نسل آینده پردازش تصویر چگونه به کمک سیستمهای نظارت تصویری خواهد آمد؟

نسل آینده ی راهکارهای پردازش تصویر بر مبنای ساده سازی توسعه و نیز مقیاس پذیری طراحی می گردند. ارائه این سیستم ها به طیف گسترده ای از مشتریان، افزایش میزان هوشمندی و کارایی ارائه شده به مشتریان در کنار سرعت و دقت بالا، از مهمترین ملاحظات در طراحی و توسعه این سیستم ها می باشد.

در آینده نرم افزارهای مدیریت تصاویر (VMS) دارای ماژول پردازش تصویری خواهند بود که بطور دائم در پس زمینه سیستم در حال آنالیز بوده و در حال تولید متا دیتا و ارائه سرویس به کاربران می باشد.

قابلیت پردازش تصویر، چه در حال اجرا بر روی سرور، بر روی ابر و یا بر روی دوربین باشد، برای کاربر نهایی قابل مشاهده نخواهد بود. بنابراین، پردازش تصویر نه یک فناوری جداگانه، بلکه به عنوان یکی از قسمت های مهم و اساسی یک نرم افزار نظارت تصویری مدرن در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین این تکامل در سایر قسمت های یک نرم افزار نظارت تصویری نیز قابل مشاهده خواهد بود. نمودار های متنوع داخلی نرم افزار، ابزارهای اختصاصی، داشبوردهای مختلف و گزارشات تحلیلی متنوع، همه و همه، به کاربر امکان درک آسانتر وقایع و نیز تحلیل دقیقتر موضوعات و طبقه بندی سریع تر داده ها را خواهد داد. تمامی این موارد کاربر را جهت اخذ تصمیم بهینه و سریعتر یاری خواهد نمود.

نرم افزار مدیریت تصاویر NextWave ، با در نظر گرفتن نیازهای مشتری و نیز پیش بینی روندهای موجود در صنعت پردازش تصویر سعی بر ارائه بهینه کلیه قابلیت های مورد نیاز مشتریان داشته است.

رعایت اصل یکپارچگی سیستم و ارائه قابلیت های مدیریت و نیز پردازش تصویر در یک پلتفرم واحد با سرعت پردازش بسیار بالا به همراه گزارشات متنوع سیستمی و آماری را می توان از مهمترین مزایای بکارگیری این پلتفرم به شمار آورد.