شمارش افراد در خرده فروشی ها

اگر در صنعت خرده فروشی مشغول به کار هستید؛ حتما می دانید که جمع آوری داده های ناشناس بسیار پر اهمیت است. صنعتی که حاشیه سود آن کم و رقابت سختی در جریان است. این نوع مشاغل باید مشتریان خود را به خوبی بشناسند تا بتوانند تجربه های شخصی سازه شده و هدفمندتری را ارائه دهند و میزان فروش خود را افزایش دهند.

با استفاده از پردازش تصویر ، داده های ارزشمند مشتری را می توان در فضاهای خرده فروشی کشف کرد. دوربین هایی که در نزدیکی درهای ورودی و اطراف فضاهای پرتردد قرار گرفته اند؛ به بسیاری از خرده فروشان کمک می کنند تا به راحتی عملیات شمارش افراد را انجام دهند؛ که می تواند برای کشف نحوه رفتار مشتری بسیار مفید باشد. در ادامه، سه مزیت شمارش افراد که می تواند باعث افزایش سود خرده فروشی ها شود مورد بررسی قرار می گیرد.

آگاهی از میزان رفت و آمد مشتریان

یک نرم افزار با شمارش افراد می تواند به شما بگوید که دقیقاً چه تعداد نفر در هر روز وارد فروشگاه های شما شده و از آن خارج می شوند. با گذشت زمان، تجزیه و تحلیل این داده ها شلوغ ترین روزهای خرید را به شما نشان می دهد و می تواند به شما کمک کند تا میزان موجودی و کارکنان خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید عملکرد شعب را مقایسه کنید تا ببینید آیا یک شعبه دارای بازدید بیشتر یا کمتر است و دلیل آن را بررسی کنید.

ارزیابی نتیجه فرآیند بازاریابی

فراتر از رفت و آمد در داخل و خارج فروشگاه ، تجزیه و تحلیل شمارش افراد می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید کدام قسمت از فروشگاه شما بیشتر مورد توجه مشتریان است. آن ها می توانند به شما بگویند که نحوه حرکت افراد در فروشگاه به چه صورت است؛ بنابراین شما می توانید مهم ترین تبلیغات خود را در مناطق پر بازدید قرار دهید.

اندازه گیری نرخ تبدیل

وقتی داده های شمارش افراد را با داده های فروش مقایسه کنید؛ می توانید نرخ تبدیل مشتریان را به دست بیاورید و آن نرخ میزان موفقیت شما در فروش را نشان می دهد. اگر از هر دو نفری که به فروشگاه شما مراجعه می کنند؛ یک نفر خریدی انجام نمی دهد؛ احتمالا مشکلی وجود دارد. اندازه گیری نرخ تبدیل می تواند به شما کمک کند تا میزان موفقیت در برقراری ارتباط با مشتریان خود را بررسی کرده و با استفاده از تکنیک های بازاریابی و ارتباط با مشتری، آن را تقویت کنید.