نقش سیستم های نظارت تصویری در بهینه سازی امنیت و افزایش کارایی در حمل و نقل

روزانه، هزاران کامیون، کشتی و هواپیما، میلیون ها بسته را در سطح جهان حمل می کنند؛ با این وجود، توانایی شرکت ها برای ردیابی و بازرسی دقیق کالاهای حمل شده همچنان سخت است. ارائه دهندگان خدمات لجستیک و مدیران حمل و نقل وظیفه دارند محصولات را به موقع تحویل دهند. ولی در کنار آن، باید از ایمنی محصول و همچنین ایمنی کارکنان و رانندگان نیز اطمینان حاصل کنند. امنیت و بهینه سازی کسب و کار در لجستیک، مستلزم رویکردی چند لایه است. راه حلی که ضمن ساده سازی عملیات، به کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کمک می کند. نقش سیستم های امنیتی ویدئویی در لجستیک چیست و چگونه می توانند به پیاده سازی این رویکرد چند لایه کمک کنند؟ به طور سنتی، مدیران امنیتی ممکن است از سیستم های نظارت تصویری به عنوان جایگزین نگهبانان استفاده کنند؛ زیرا دوربین های نظارتی می توانند از چندین مکان مختلف تصویر تهیه کنند و یک اپراتور همه آن ها را مشاهده کند. با این حال، بازگشت واقعی سرمایه گذاری (ROI) زمانی به نمایش در می آید که از سیستم نظارت تصویری برای افزایش کارایی عملیات برای فرآیندهایی مانند بازرسی تریلر و کامیون استفاده شود. در این راستا، VMS ها می توانند خلأهای ناشی از کمبود پرسنل یا خطای انسانی در عملیات لجستیکی را پر کنند.

VMS برای افزایش درآمد در حوزه حمل و نقل

اکثر مدیران حمل و نقل مسئول بررسی هر تریلر قبل از خروج از بارانداز هستند تا از ایمن بودن بسته ها اطمینان حاصل کنند و بررسی کنند آیا کامیون می تواند بار اضافی را تحمل کند یا خیر. در نظر گرفتن این مسئله به این معنی است که ممکن است بیش از چند ده کامیون منتظر خروج از اسکله باشند در حالی که فقط چند بازرس در حال ارزیابی هر محموله هستند.

کارشناسان این صنعت تخمین می زنند که فقط 80 درصد کامیون ها از نظر امنیت محصول مورد بازرسی قرار می گیرند و تأیید می شود که مقدار مناسب محصول را حمل می کنند. بنابراین، کامیون های بدون بازرسی در معرض خطر حمل محموله های ناامن قرار گرفته و یا ممکن است از ظرفیت آن ها به درستی استفاده نشود که منجر به کاهش سودآوری نهایی خواهد شد.

با در نظر گرفتن این موضوع، صنعت لجستیک و حمل و نقل همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود کارایی عملیات است. با استفاده از یک سیستم نظارت تصویری برای نظارت بر بازرسی ها و همچنین اندازه محموله ها، ارائه دهندگان خدمات لجستیک می توانند اطمینان حاصل کنند که کامیون ها به طور قطع از نظر ایمنی و ظرفیت بار بررسی می شوند.

VMS برای محصولات با طبقه بندی اشتباه

هر سال، بخشی از درآمد شرکت های لجستیک به دلیل طبقه بندی اشتباه محصول از دست می رود. همه محصولات در حال ارسال دارای طبقه بندی هستند و هر طبقه بندی دارای هزینه مربوطه می باشد. این هزینه ها بر اساس ارزش محصول، بیمه مورد نیاز، ریسک و سایر عوامل متغیر است.

سیستم های نظارت تصویری می توانند با تشخیص عدم تطابق بین مبلغ صورتحساب و اندازه بسته، این مشکل را برطرف کنند. مطمئناً دوربین های امنیتی نمی توانند درون یک جعبه را ببینند. اما به عنوان مثال، مدیر لجستیک انتظار دارد که یک جعبه با 100 کیلوگرم لباس نسبتاً بزرگ باشد. با این حال ، اگر جعبه پر از یک محصول سنگین تر (مانند گوی های فلزی!) باشد؛ ویدیو یک بسته بسیار کوچکتر را نشان می دهد. این ناهماهنگی، هنگامی که توسط یک سیستم نظارت تصویری علامت گذاری می شود؛ می تواند اپراتور را وادار به بررسی محتویات جعبه کرده و با شرکت مبدا تماس گرفته و مبلغ صورتحساب را تصحیح کند. به این ترتیب، استفاده از  VMS می تواند به شرکت های لجستیک به بازگرداندن درآمد های از دست رفته کمک کند که نه تنها منجر به سرمایه گذاری دوباره در بخش امنیتی می شود؛ بلکه سود سالانه را نیز افزایش می دهد.

VMS در حوزه OSHA و جلوگیری از ادعاهای دروغین

صنعت لجستیک به نیروی انسانی عظیمی نیاز دارد. از پرسنل انبار و حمل و نقل گرفته تا رانندگان کامیون و اپراتورها. هرچه ساعات کار و افراد شاغل بیشتر باشد؛ خطر صدمات حین کار و تخلفات ایمنی و بهداشت کار بیشتر می شود. این گونه صدمات، خطرات اضافی مانند پرداخت بیمه، دعاوی حقوقی و از دست دادن کسب و کار را به همراه دارند.

سیستم های امنیتی ویدئویی می توانند با افزایش ایمنی کلی و تشویق اجرای سیاست های ایمنی، خطرات ناشی از نقض ایمنی، صدمات احتمالی و مرگ را کاهش دهند. به عنوان نمونه، اپراتورها می توانند از هوش تجاری ارائه شده توسط سیستم های ویدئویی امنیتی برای بررسی میزان استفاده از کمربند ایمنی در رانندگان لیفتراک، تشخیص شیء که احتمالا باعث ایجاد حادثه می شود و تشخیص نشت مواد مایع برای جلوگیری از لغزش  استفاده کنند. تعیین فرد برای نظارت بر این فعالیت ها می تواند هزینه بر باشد و همچنین تشخیص همه نگرانی های ایمنی برای فرد دشوار است. با استفاده از سیستم های نظارت تصویری برای ضبط خودکار داده ها در هر زمان، اطلاعات را می توان با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل، ذخیره و در آینده برای اهداف آموزشی استفاده کرد.

آمار OSHA نشان می دهد که هر سال تقریباً 85 نفر کشته در حوادث مربوط به لیفتراک و 34900 جراحت جدی رخ می دهد. ایمن ترین کار برای راننده بستن کمربند ایمنی است. یک مثال خوب برای استفاده از VMS برای اجرای استانداردهای ایمنی، بازبینی ویدئو برای بررسی استفاده از کمربند ایمنی و اطلاع به مدیران است. در صورت آسیب دیدگی، این نوع داده های قابل تأیید می تواند برای اثبات جدی بودن کارفرما در مورد ایمنی کارکنان استفاده شود. علاوه بر این، در جایی که نگهبانان امنیتی مستقر هستند؛ سیستم های نظارت تصویری کارایی نگهبانان را افزایش می دهد و به آنها امکان می دهد تا به مناطق مختلف دید داشته باشند. هنگامی که تجزیه و تحلیل نیز در کنار ویدئو ارائه می شود؛ این سیستم ها می توانند نگهبانان را در شرایط خاص مانند حرکت در مناطق ممنوعه، یا ترافیک در جهت غیرمجاز آگاه کنند. این موضوع در عین حال که منجر به کاهش تعداد نگهبانان می گردد، منجر به کارامدتر نمودن فرد در انجام وظایف محوله خواهد شد. نتیجه نهایی افزایش ایمنی کارکنان و کاهش هزینه عملیات است.

سیستم های نظارت تصویری به عنوان یک لایه امنیتی اضافه

سالانه صدها سرقت و تلفات در محموله های بین المللی رخ می دهد که ارائه دهندگان خدمات لجستیک را در جستجوی راه حل هایی برای تدابیر امنیتی اضافی می فرستد. امنیت در انبارها و اسکله های بارگیری از اهمیت بالایی برخوردار است . ارائه یک تصویر جامع در مورد عملیات در حال انجام، همچنین کنترل ورود، بارگیری و خروج کامیون ها. با استفاده از قابلیت تشخیص پلاک، شرکت ها می توانند از درست بودن کامیون های ورودی اطمینان حاصل کنند. در مواردی که نیاز به افزایش امنیت محیطی است؛ نظارت تصویری می تواند پرسنل امنیتی را از هرگونه رفتار مشکوک و یا پرسه زدن مطلع کند.

سرمایه گذاری در یک سیستم نظارت تصویری باز، پایدار، همه کاره و انعطاف پذیر می تواند به شرکت های خدمات لجستیک کمک کند تا با ارائه اقدامات مقرون به صرفه و افزایش ایمنی و امنیت، خود را از رقبا متمایز کنند. از بهبود بهره وری عملیاتی، کاهش تخلفات در حوزه OSHA و ادعاهای دروغ تا افزایش حجم حمل و نقل.