سیستمهای نظارت تصویری ابری در فروشگاهها

 یکی از دغدغه های مدیران فروشگاه های زنجیره ای، داشتن یک سیستم نظارت تصویری مناسب است. برای مثال بد رفتاری کارمندان با مشتریان و سرقت اجناس، دو مورد از شایع ترین مشکلات در این نوع فروشگاه ها به حساب می آیند که وجود یک سیستم نظارتی، می تواند از چنین مواردی جلوگیری کند و یا حداقل تعداد آن ها را کاهش دهد. اما راه اندازی یک سیستم نظارت تصویری کارا، می تواند بسیار هزینه بر باشد. تصور کنید بخواهید برای هر شعبه از فروشگاه خود، یک سیستم نظارت تصویری مجزا راه اندازی کنید. مواردی که نیاز دارید:

1- فضای ذخیره سازی: برای ذخیره سازی آرشیو دوربین ها به فضای بسیار زیادی نیاز دارید.

2- سیستم پردازشی اختصاصی: بر اساس نرم افزاری که برای نظارت تصویری انتخاب کرده اید و همچنین تعداد دوربین های شما، ممکن است منابع بسیار زیادی مورد نیاز باشد.

3- پشتیبانی فنی: هر شعبه باید به صورت جداگانه پشتیبانی شود و مدیریت مرکزی امکان پذیر نیست.

در مقیاس بزرگ، فراهم کردن فضای ذخیره سازی، سیستم پردازشی و پشتیبانی فنی برای هر شعبه، یک هزینه بزرگ محسوب می شود. اما شاید نیاز نباشد آن قدر هزینه کنید! در سال های اخیر با فراگیر شدن Cloud، هزینه بسیاری از خدمات و کسب و کارها کاهش پیدا کرده است و صنعت نظارت تصویری نیز یکی از آن هاست. در ادامه مشکلاتی که با استفاده از راهکارهای ابری (Cloud) حل شده اند را بررسی می کنیم.

فضای ذخیره سازی مقیاس پذیر

همان طور که کمی قبل تر گفته شد؛ یکی از مهمترین محدودیت ها در سیستم های ذخیره سازی سنتی، ذخیره سازی است. فرض کنید در سراسر کشور شعبه دارید و نیاز است آرشیو یکی از شعب را بررسی و مشاهده کنید. مشاهده و بازیابی شواهد ویدئویی می تواند بسیار خسته کننده باشد. یک سیستم سنتی، داده ها را به صورت محلی ذخیره می کند. به این معنا که شما به صورت بلادرنگ به فایل های ویدیویی دسترسی ندارید. مثلا برای بررسی آرشیو یکی از شعبه های خود در اصفهان، باید خودتان به آن جا بروید و یا شخصی توانایی کار با سیستم را داشته باشد و فایل را از طریق اینترنت برای شما ارسال کند. به علاوه اگر حادثه ای در فروشگاه اتفاق بیفتد؛ مانند آتش سوزی و یا سرقت، ممکن است آرشیو محلی نیز آسیب ببیند. 

با نظارت ابری ، شما می توانید به صورت بلادرنگ به آرشیو دسترسی داشته باشید و از راه دور دوربین های خود را کنترل کنید. همه از یک مکان متمرکز قابل دسترسی هستند. از یک رابط متمرکز وارد سیستم می شوید؛ مکان و زمان مورد نظر را انتخاب می کنید و در عرض چند دقیقه فیلم بارگیری می شود. مهم نیست چه تعداد شعبه دارید و چقدر با شما فاصله دارند. آن ها در هر لحظه قابل دسترسی هستند.

سیستم پردازشی اختصاصی

در نظارت تصویری ابری، نیاز شما برای خرید سخت افزارهای گران قیمت به حداقل می رسد. زیرا می توانید از پردازش ابری استفاده کنید. در هر شعبه، تنها یک سیستم معمولی به عنوان واسط نصب کرده و Cloud بقیه کارها را انجام می دهد!

پشتیبانی فنی

زمانی که وابستگی های سخت افزای و نرم افزاری در شعب به حداقل می رسد؛ پشتیبانی فنی نیز بسیار آسان خواهد شد. زیرا هر آن چه که نیاز دارید از طریق پنل مدیریت مرکزی قابل انجام است. فضای ذخیره سازی یک شعبه کم است؟ آن را از طریق پنل مرکزی افزایش دهید. نیاز است تنظیمات یکی از دوربین ها تغییر کند؟ از طریق پنل مرکزی قابل انجام است. این موارد می توانند بهره وری در قسمت پشتیبانی فنی را افزایش دهند.

در نهایت، ممکن است نظارت تصویری ابری، به تنهایی پاسخگوی نیاز شما نباشد. در چنین شرایطی، باید نظارت تصویری ترکیبی را در نظر داشت. اگر نمی دانید کدام راهکار نظارت تصویری مناسب کسب و کار شماست؛ کافیست با ما تماس بگیرید و با کارشناسان شرکت نما دیجیتال مشورت کنید.