استفاده از قدرت و قابلیت پلتفرمهای باز برای افزایش امنیت

راه حلهای امنیتی امروزه دارای ساختارهایی چند منظوره، مقیاس پذیر بوده و در عین حال با پیچیدگی کمتری ارائه می گردند. هرچند مقوله امنیت به طور فزاینده ای در اولویت بسیاری از سازمانها و صنایع قرار گرفته است، اما بسیاری از کاربران بطور کامل تواناییهای واقعی یک سیستم امنیتی را درک نکرده اند.

در ادامه چند راه حل که با استفاده از آنها مشتریان مختلف امکان استفاده از قابلیت های یک نرم افزار نظارت تصویری باز ( VMS) را خواهند داشت، ارائه می گردد:

افزایش درآمد در صنعت حمل و نقل

عملیات لجستیک و حمل و نقل و همچنین انبارداری، در صورت استفاده از پلتفرم باز ویدیویی می توانند ارزش پیدا کنند.  بسیاری از مدیران در حوزه حمل و نقل و ارسال محموله ها، مسئول بازرسی هر تریلر پیش از خروج از اسکله بارگیری هستند تا از ایمن بودن بسته های ارسالی و همچنین از میزان موجودی و عدم ارسال بار اضافی اطمینان حاصل نمایند. این در حالیست که ممکن است نیروی انسانی محدودی جهت بازرسی حجم بالایی از محموله های در حال ارسال وجود داشته باشد.

کارشناسان تخمین می زنند که تنها 80 درصد کامیون ها واقعا” از نظر امنیت محصول و حمل میزان مجاز بار، بطور کامل بازرسی می شوند. عدم بازرسی دقیق کامیونها خطر وجود بسته های غیر ایمن و آسیب دیده را افزایش خواهد داد. لذا می توان گفت این موضوع منجر به از دست دادن درآمد بسیاری در سیستم حمل و نقل خواهد شد.

لذا استفاده از یک سیستم نظارت تصویری جهت کنترل و مانیتورینگ بازرسی ها و همچنین ردیابی و بررسی اندازه محصولات در حال ارسال، میزان اطمینان از بازرسی کامل محموله ها از لحاظ امنیت و میزان و حجم ارسال را به میزان چشمگیری افزایش داده و این خود منجر به افزایش میزان درآمد سازمان مربوطه می گردد.

تقویت ساختار امنیتی بانک ها

در مراکز مالی و بانکها استفاده از سیستمهای نظارت تصویری بروز، بسیار حیاتی می باشد. ساختارهای نظارت تصویری قدیمی ریسک حملات سایبری در کنار عدم امکان بهره گیری از قابلیت های هوشمند را افزایش خواهند داد.

به عنوان مثال، در صورت عدم وجود یک ساختار شبکه ای کارا در یک مجموعه بانکی، به هنگام بروز حادثه در یکی از شعب، نیاز به اعزام نیروها به محل وقوع حادثه جهت دسترسی به تصاویر مد نظر برای انجام بررسی های تکمیلی خواهد بود، این موضوع یک چالش برای مجموعه های مالی عظیم با گستره جغرافیایی بالا خواهد بود. بنابراین، یک بانک با بهره مندی از یک نرم افزار نظارت تصویری تحت شبکه (VMS)، امکان دسترسی سریع به داده های تصویری، تحلیل داده های ویدیویی و ارائه آن به ذینفعان مختلف را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم خواهد آورد.

نظارت موثر بر مراکز خرید

تامین امنیت خریداران و کارکنان در مراکز، مهمترین هدف استفاده از یک نرم افزار نظارت تصویری (VMS) میباشد. در گذشته مهمترین دغدغه صاحبان مراکز خرید تنها معطوف به سودآوری مجموعه تحت مدیریت خود بوده است، ولی در سالهای اخیر نگرانی های امنیتی مجموعه و بکارگیری راهکاری هوشمند و موثر نیز به این دغدغه ها اضافه گشته است.

به منظور کاهش این نگرانی و برآورده ساختن نیازهای موجود در این مجموعه ها، استفاده از فناوریهای پردازش و تحلیل داده های تصویری   ( Video Analytics Solutions)  افزایش یافته است. با بکارگیری این فناوری امکان نظارت هوشمند و یا حتی پیشبینی رفتارهای مجرمانه و تخلفات خاص اینگونه مجموعه ها نیز فراهم گشته است.

استفاده از یک سیستم نظارت تصویری قدرتمند، مجهز به قابلیت پردازش تصاویر ویدیویی (Video Analytics) به مدیران مراکز خرید امکان آگاهی سریع از شرایط محیطی و انجام واکنش مناسب و سریع در صورت بروز حادثه و یا هرگونه تهدید امنیتی را می دهد.

اهمیت پیشگیری از وقوع جرم، زمان واکنش سریعتر و نهایتا” بهینه سازی فرآیند انجام کسب و کار برای  مجموعه ها، سازمانها و صنایع مختلف تبدیل به نیازی حیاتی و غیرقابل چشم پوشی گشته است.

کاربران نهایی اغلب مایل به مشاهده بازگشت سرمایه گذاری انجام شده در حوزه سیستمهای نظارت تصویری خود می باشد. به همین دلیل در جستجوی راهکاری قدرتمند و مقیاس پذیر می باشند تا علاوه بر عملیاتی بودن، امکان تطبیق پذیری با سیستمهای موجود در مجموعه را نیز دارا باشد.  

تنها سیستمهای نظارت تصویری (VMS) متن باز، می توانند چنین فرصتی را برای کاربران فراهم آورده تا در کنار افزایش موثر و چشمگیر میزان امنیت مجموعه خود، امکان بهره گیری از قابلیت های هوشمند و مدیریت یکپارچه سیستمهای مختلف موجود را بدست بیاورند.